واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

مرگ همسر و فرزند "حامد سلطانی" به‌خاطر باز نشدن ایربگ خودرو!| ارجاع پرونده قصور استاندارد و خودروساز به مراجع قضایی

  • کد خبر: ۱۱۱۳۸۳
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
مرگ همسر و فرزند
معاون پلیس راهور با اشاره به باز نشدن ایربگ‌های خودروی حامد سلطانی در تصادفات اخیر این مجری تلویزیون، از تعیین سهم تقصیر کارشناسان پلیس‌راه برای سازمان استاندارد و خودروساز مربوطه در این سانحه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سحرگاه پنجشنبه ۱۶ خرداد حامد سلطانی؛  مجری برنامه تلویزیونی برنامه اعجوبه‌ها با خانواده‌اش و با خودروی M.V.M در کیلومتر ۷۰ محور خور و بیابانک به طبس دچار سانحه رانندگی شد.

سلطانی در این سانحه درناک؛ همسر و پسر خردسالش را از دست داد و خود و دختر هشت ساله اش نیز مصدوم شده و به بیمارستان انتقال یافتند.

سرهنگ عین‌الله جهانی؛ معاون فرهنگ و ترافیک پلیس راهور درباره علت این سانحه و با اشاره به تعیین سهم تقصیر برای سازمان استاندارد و خودروساز مربوطه گفت: در این تصادف، خودروی آقای سلطانی حین تردد، ابتدا از جاده خارج شده و سپس خودرو به جاده بازگشته، اما در نهایت به لاین مقابل (سمت چپ) رفته و خودرو در لاین مخالف واژگون شده بود.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس راه استان اصفهان، علت تامه این واژگونی و خروج از جاده را سه مورد اعلام کردند، تصریح کرد: نخست بی‌مبالاتی از جانب سازمان استاندارد کشور به علت عدم رعایت نظامات دولتی،  بی‌توجهی،  بی‌اهمیتی به ایمنی راننده و سرنشینان و تأیید ورود و ساخت خودرو فاقد کیفیت، دوم بی‌مبالاتی و عدم رعایت نظامات دولتی توسط شرکت یا کارخانه سازنده خودرو به علت باز نشدن ایربگ‌های خودرو و سوم بی‌احتیاطی توسط راننده خودرو به علت عدم توجه کافی به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی، علت تامه تصادف مذکور است.

به گفته این مقام انتظامی، برای سازمان استاندارد و خودروساز مربوط در این تصادف سهم تقصیر تعیین و گزارش سانحه رانندگی مذکور به مرجع انتظامی و قضائی ارسال شده است.

جهانی افزود: به هر حال ممکن است که تصادف در برخی موارد مانند مورد مذکور اجتناب‌ناپذیر باشد، اما سؤال اصلی این است که آیا هر واژگونی و تصادفی باید منجر به فوت یا مجروحیت سرنشینان شود یا اینکه این سؤال مطرح می‌شود، در صورتی که خودروی مذکور ایمنی‌های لازم و کافی را داشت، نتیجه این سانحه تأسف‌برانگیز، مرگ سرنشینان بود؟! قطعاً پاسخ منفی است.

معاون فرهنگ و ترافیک پلیس راهور یادآور شد: اگر حداقل استاندار‌های جهانی در خودروسازی کشور وجود داشته باشد، قطعاً ایمنی سرنشینان بیش از پیش تأمین شده و بخش عمده‌ای از جان‌باختگان سوانح رانندگی به جای فوت، مجروح شده و مجروحان تصادفات نیز دیگر مجروح نخواهند شد یعنی تصادفات فوتی تبدیل به جرحی و تصادفات جرحی تبدیل به تصادفات خسارتی می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->